Stichting Twente Branding

De Stichting Twente Branding is het servicebureau voor de domeinen innovatie en human capital op het gebied van branding en corporate communicatie. Ze heeft als missie om het merk Twente te laden als een ondernemende hightech regio met de focus op hightech systemen en materialen. Twente onderscheidt zich in de huidige economische ontwikkeling van Nederland als de ondernemende technologische kennisregio. Dat is waar ze zich op wil profileren om concurrerend en economisch vitaal te blijven.

Activiteiten

De stichting is eigenaar van het merk en daarmee verantwoordelijk voor het bouwen, bewaken en faciliteren van het merk Twente. Het is haar taak het merk op een juiste wijze te laden en organisaties te stimuleren bij het op een eenduidige wijze uitdragen en toepassen ervan.

Organisatie

De Stichting Twente Branding bestaat sinds 2010 en is een samenwerking tussen bedrijfsleven, onderwijs – en kennisinstelling en overheid. Regio Twente was, samen met VNO-NCW en Kamer van Koophandel, initiatiefnemer voor de regiobranding Twente.